‘Waarom moeilijk doen als het Linckr kan? Tegenwoordig regelen we heel wat zaken makkelijk digitaal. De wekelijkse boodschappen. De volgende vakantie. De nieuwe schoenen of een betere laptop. Maar sommige zaken zijn nog steeds een heel gedoe. Neem bijvoorbeeld het kopen van een huis. De makelaar, bank en notaris vragen je het hemd van het lijf. Er zijn stapels formulieren om in te vullen en stukken om aan te leveren. Kan dat niet makkelijker?’ Dat zegt Robert Heinen, medeoprichter van Urben Prime.

 

 

Robert Heinen, medeoprichter van Urben Prime.

‘En hoe blijf je de baas over jouw gegevens? Linckr lost het voor je op. Linckr zet de stappen voor je op een rijtje én bewaart je gegevens veilig. En dat allemaal in één super simpele app. Je ziet direct wie nog wat van je wil weten. Officiële gegevens haal je in een handomdraai op. Net zo makkelijk vul je stapels formulieren in zonder overtikken. Alleen nog even aanvullen, controleren en digitaal ondertekenen. En je gegevens? Wat van jou is, blijft van jou. Je geeft aan wie wat van je mag weten en je kunt op elk moment de toestemming intrekken. Met Linckr ben jij de baas over het proces én over je gegevens. Linckr is niet alleen handig als je een huis koopt. Met hetzelfde gemak regel je een testament, een levensverzekering, je pensioen of… eigenlijk al die zaken waar je liever niet te veel tijd aan besteedt. Dus waarom moeilijk doen als het Linckr kan?’

Waarom moeilijk doen als het Linckr kan?

‘Financiële en juridische dienstverlening is uitdagender dan ooit. Het aantal dienstverleners is de afgelopen jaren flink gegroeid. Elke maand komen er concurrenten uit onverwachte hoek bij. Tegelijk maakt striktere wet- en regelgeving het lastig om echt vernieuwende producten te ontwikkelen’, aldus Robert. ‘Neem bijvoorbeeld de aankoop van een huis. De consument kan kiezen uit heel wat makelaars, adviseurs, notarissen en hypotheekverstrekkers. Allemaal mogen ze ongeveer hetzelfde product aanbieden. De perfecte klantreis maakt een vergelijkbaar product onvergelijkbaar goed. Het uitrollen van de gedroomde ervaring vraagt echter om flinke investeringen in tijd en geld.’

‘Linckr brengt de perfecte klantreis snel dichterbij. Linckr combineert alle stappen en gegevens voor complexe transacties in één overzichtelijke app. De klant ziet direct welke gegevens hij wanneer en bij wie moet aanleveren. Via slimme koppelingen worden de gegevens veilig opgehaald bij de officiële bron. Bovendien is de identiteit van de klant geverifieerd en gegarandeerd. Linckr biedt niet alleen de klant ongekend gemak. De gevalideerde gegevens kunnen efficiënt worden geïmporteerd in uw systemen. Handmatig invoeren is verleden tijd. Er is minder procescommunicatie nodig naar de klant. Linckr neemt alle stappen, verzoeken en herinneringen uit handen. U kunt ook beter voldoen aan alle wet- en regelgeving (WFT, WWFT). Linckr is makkelijk te integreren in uw bestaande digitale klantreis, hoe compact of uitgebreid deze ook maar is. Bovendien is Linckr een waardevol platform om nieuwe klanten te werven.’

Over de missie van Linckr en de relatie met PKIpartners

Robert: ‘Wij bieden met Linckr een innovatief consumentenplatform, wat consumenten met dienstverleners verbindt en zorgt dat de consument regie over de eigen gegevens krijgt. Juridische en financiële dienstverleners maken gebruik van gevalideerde consumentendata om hiermee de best passende dienstverlening te realiseren. PKIpartners ken ik al jaren. Het is mede dankzij deze relatie en de vele momenten waarop we met elkaar gesproken hebben, dat bijvoorbeeld de samenwerking met Digidentity tot stand is gekomen. Uiteraard gaan we ook een partnership met PKIpartners aan: we gaan samen optrekken om de markt te benaderen.’

Versterking door samenwerking

Robert: ‘Linckr biedt een B2B4C (Business to Business for Consumer) oplossing, waarbij het doel is om een continue en naadloze klantervaring te creëren gedurende de hele klantreis, passend bij de hoge eisen van de consument. Om dergelijke persoonlijke, snelle en gemakkelijke diensten aan de consumenten te leveren en tegelijkertijd een zeer efficiënt proces voor de dienstverleners te creëren, is samenwerking noodzakelijk. Niet alleen tussen de stakeholders (consument & dienstverleners) die betrokken zijn bij de klantreis, maar ook tussen alle betrokken systemen en applicaties. Op die manier kunnen we een ecosysteem creëren dat dat soort klantgerichte samenwerking mogelijk maakt. Linckr zet zo’n ecosysteem op door verschillende stakeholders samen te brengen die een belangrijke rol spelen in de Woonreis (bijv. makelaars, notarissen, financieel adviseurs, banken, verzekeraars, etc.). Ook hebben we verschillende geavanceerde softwareoplossingen hebben we samengevoegd tot één samenhangend platform, dat ook te verbinden is met hun bestaande IT-infrastructuur, -systemen en -toepassingen.’ 

Zó verliep de start

Robert: ‘Linckr is samen met partijen in de makelaardij en het notariaat gestart met De Woonreis: het zorgen voor een overzichtelijke klantreis op basis van herbruikbare data en pre-validatie om de consument een naadloze en gepersonaliseerde, snelle en eenvoudige begeleiding te bieden bij het kopen van een huis. Verder zal Linckr, zoals ontwikkeld voor De Woonreis, samen met partners uit de verzekeringsbranche ingezet worden om de consument een portaal te bieden waarin deze branche kan zorgen voor het zeer klantvriendelijk onboarden van de consument (inclusief identiteitstoets, ophalen data uit bronsystemen en Wwft-check) en op een eenvoudige manier data en documenten op te slaan en te delen.

Daarnaast zal Linckr ingezet worden om de consument periodiek te bevragen over eventuele wijzigingen in de persoonlijke omstandigheden zodat de dienstverlener kan voldoen aan de eisen met betrekking tot ‘active servicing’. Na een succesvolle start zal Linckr verder doorontwikkeld worden om de andere betrokken partijen in de Woonreis (hypotheekadviseurs, banken, verzekeraars) aan te sluiten. Gevolgd door uitbreiding naar andere klantreizen en marktsegmenten.’