PKIpartners

No.1 op het gebied van PKIoverheid certificaten
Direct contactIk wil meer informatie

Beroepscertificaat

PKIoverheid beroepscertificaat voor: Notariaat, Accountancy, Gerechtsdeurwaarders, IT-auditors

Om met uw beroepstitel digitaal te mogen ondertekenen heeft u een PKIoverheid beroepscertificaat nodig. Denk hierbij onder andere aan het ondertekenen van akten, KVK, Kadaster, TPM, XBRL assurance berichten of accountantsverklaringen.

 

Waarom heeft u een beroepscertificaat nodig?

Een beroepscertificaat wordt gebruikt om uw elektronische getekende berichten op rechtsgeldigheid te kunnen verifiëren. In een beroepscertificaat zijn uw naam en uw beroepstitel zichtbaar opgenomen, het is daardoor persoonsgebonden en mag niet door anderen worden gebruikt. Daarbij is het getoetst aan de hand van hoge standaarden, waaronder het beroepsregister. Een beroepscertificaat zegt daarmee dus dat uw ondertekening authentiek, integer en juridisch onweerlegbaar is. Daarnaast bewijst het dat u bevoegd bent om de werkzaamheden die bij uw beroep horen uit te voeren.

Omdat het gaat over het hoogste niveau van digitaal vertrouwen worden er hoge eisen gesteld aan een beroepscertificaat. Het aanvragen of vernieuwen vereist dan ook nauwkeurigheid bij elke stap. Om dit ingewikkelde proces te doorlopen bestaan er uitgebreide en vaak moeilijk te begrijpen handleidingen. Het volgen daarvan vraagt aandacht en kan tijdrovend zijn, tijd die u natuurlijk liever in uw werk wil steken.

Eenvoudiger door persoonlijke begeleiding

Met onze hulp wordt het een stuk eenvoudiger om uw beroepscertificaat aan te vragen en te implementeren. In plaats van u een uitgebreide handleiding te geven, begeleiden wij u persoonlijk bij elke stap. We denken proactief met u mee over welke keuzes er te maken zijn en zorgen dat de aanvraag van uw beroepscertificaat in één keer goed gaat. Daarin zijn wij sinds 2011 dé bewezen specialist.

 

Implementatie van het beroepscertificaat 

Bij PKIpartners vinden wij het belangrijk om niet alleen de aanvraag van een beroepscertificaat te doen, maar ook een ondersteunende rol te spelen in de implementatie. Daarom zijn onze medewerkers tijdens het hele proces bereikbaar om te luisteren en advies te geven. Wij kunnen daarbij ook de afstemming met uw ICT-leverancier uitvoeren, zodat de implementatie van het beroepscertificaat even soepel verloopt als de aanvraag.

Daarnaast beginnen wij u gegarandeerd 8 weken voor het verlopen van uw certificaat te herinneren. Zo zorgen wij samen met u voor een tijdige vernieuwing van uw beroepscertificaat zodat uw software en bedrijfsvoering probleemloos blijven lopen.

PKIoverheid beroepscertificaat voor o.a.:

  • Het indienen van mutaties KvK/ Kadaster/ Accountantsverklaring
  • Ondertekenen indieningen DiginBFT
  • Het beveiligen van PDF-afschriften tegen frauduleus gebruik
  • Het ondertekenen van offertes en overeenkomsten in bv Acrobat Reader
  • Het ondertekenen van Third Party Memorandum (TPM) DigiD audit (per 2023 verplicht)

Een beroepscertificaat is o.a. geschikt voor

Zorgeloze overstap naar PKIpartners

Als u eerder uw certificaat via een andere leverancier heeft afgenomen, maar wel gebruik wilt maken van onze implementatie en herinneringsservice, bieden wij een kosteloze overstap. 

PKIpartners advies

Opties voor u
Rechtsgeldige electronische handtekening

  • Beroepsgebonden voor u als beroepsbeoefenaar enpersoonsgebonden varianten voor uw medewerkers.
  • Juridisch onweerlegbaar.
  • voor o.a. akten, offertes, overeenkomsten, documentbescherming (afschriften akten) en aanbestedingen.
  • 3 jaar geldig op USB stick of Smartcard.
    (Op dit moment enkel leverbaar met 1 jaar geldigheidsduur)
  • Kosteloos documenten ondertekenen in Acrobat Reader e.a.
  • Geschikt voor eHerkenning 4.
  • Persoonlijke begeleiding door PKIpartners.
  • Afstemming met uw IT-leverancier.
PKIoverheid-public-root-OV-2020-Electronische Handtekening

Beheer van PKIoverheid certificaten

PKIpartners kan u ook bijstaan in het beheren van uw PKIoverheid certificaten binnen uw organisatie. U behoudt de regie; wij verzorgen de uitvoering, meer weten? Ga naar PKI management as a Service.
PKIoverheid-public-root-OV-2020-Digipoort-Certificaat

PKIpartners advies

Wat is er nodig voor Digipoort?
PKIoverheid private root G1 Certificaat

  • 2 of 3 jaar geldig
  • Toepasbaar voor aangiften schenkbelasting en erfbelasting in Nextens, aangiften BTW, LH, Vpb.
  • Eén certificaat te gebruiken in meerdere applicaties tegelijkertijd
  • Ook geschikt voor SBR Nexus, Raad van Rechtspraak, Bewindvoering.