Klantverhalen
Onze relaties aan het woord
Onze optimale verzorging, onderhoud en begeleiding bij het aanvragen van PKIovercertificaten wordt beloond door het enthousiasme van de klanten. We vragen zo nu en dan of dat hier geplaatst mag worden.
Jeanine Hallema,van Aabell Budgetbegeleiding & Bewindvoering:
‘Dáárom besteed je uit wat niet tot je kernactiviteiten behoort’
‘‘Wij zijn er voor mensen die zelf niet meer uit het goed beheer van hun financiën komen. In eerste instantie wilde ik, ook vanuit mijn achtergrond, mensen met een verstandelijke beperking helpen. Dus dat was onze doelgroep bij aanvang. Als snel breidde het uit naar mensen die met een psychische problematiek kampten.
Inmiddels is het uitgegroeid tot het bedrijf dat het nu is: we werken met 9 mensen vanuit ons kantoor in Barendrecht.
Onze basis ligt nog altijd in het oog voor de mens áchter het verhaal. Het maatschappelijk oogpunt zou je kunnen zeggen.’
Aan het woord is Jeanine Hallema, zelf bewindvoerder én oprichter van Aabell, een bedrijf dat zich, door inzet van erkende, gekwalificeerde beschermingsbewindvoerders, actief richt op budgetbegeleiding en bewindvoering voor mensen die hun financiële administratie niet (meer) op orde hebben en als gevolg daarvan in de schulden terecht zijn gekomen of dreigen te komen. Vanuit hun kennis van en ervaring met het beheer van financiën en wettelijke en sociale regelingen, zetten zij mensen weer terug op het spoor naar een financieel gezonde toekomst.
Lees het verhaal van Jeanine Hallema verder
Zó kwamen we in contact
‘We kwamen met PKIpartners in contact via Nextens, een pakket waar we mee werken.
Het bleek dat we ons certificaat moesten verlengen voor het doen van aangiftes naar de Belastingdienst via Digipoort. Het softwarepakket raadde, via een melding, PKIpartners aan’, aldus Jeanine. ‘Daar stonden we wel voor open, want met onze vorige partij had het nogal wat voeten in aarde voordat we een certificaat geregeld hadden. Dat hele traject kostte ons veel tijd en energie, en bovendien was de hele gang van zaken niet echt gebruiksvriendelijk.
Nadat PKIpartners het betreffende certificaat keurig en snel voor ons geregeld en geïnstalleerd had in ons softwarepakket, bleek dat we ook nog een certificaat nodig hadden voor onze communicatie richting Rechtspraak. Dat verloopt dan weer via programma KEI, dat staat voor Kwaliteit en Innovatie rechtspraak. Het delen van de juiste gegevens van mensen die onder bewind staan is een wettelijke taak. De desbetreffende rechtbank ziet er op toe dat dit juist wordt uitgevoerd.’
Binnen één week het gewenste resultaat
‘In eerste instantie konden we het certificaat prima inlezen, maar het versturen van berichten lukte niet. En dat is een acuut probleem voor het goed kunnen uitvoeren van ons werk. Al snel bleek dat deze nieuwste generatie, nota bene door de overheid uitgegeven certificaten, niet compatible waren met KEI.
PKIpartners heeft dat fantastisch opgelost: ze zijn direct in gesprek gegaan met de leverancier van het softwarepakket dat verantwoordelijk was voor het versturen van de berichten én ze gingen actief op zoek naar contacten binnen het IT-gedeelte van de Rechtspraak. Dat lukte en uiteindelijk zijn ze er, via allerlei omwegen, in geslaagd om alles werkend te krijgen. En dat binnen één week én zonder dat we nog een extra certificaat aan moesten schaffen. Want daar leek het in eerste instantie op.’
Absolute aanrader voor collega-bedrijven
‘Ik ga sowieso een mail sturen aan mijn collega-bewindvoerders in de regio, om ze op PKIpartners te wijzen. Ze hebben een geweldig goede dienstverlening, zowel qua snelheid en professionaliteit als qua communicatie en de juiste verhouding tussen prijs en kwaliteit.
Kijk, je kunt gewoon niet overal verstand van hebben en dan is het heel fijn dat je een betrokken, kundige partij aan je zijde hebt die dit soort zaken kundig en voortvarend voor je regelt. Dat geeft rust én helpt je met het houden van focus op je eigen vak’, besluit Jeanine.
Klantverhaal van een boutique trustkantoor
Aan het woord is een managing partner bij een toonaangevend boutique trustkantoor dat zich richt op het beheren van tientallen vennootschappen.
‘Wij helpen met name internationale klanten: we verlenen ze domicilie, dus een officieel geregistreerd adres in Nederland en bijbehorende management services. Het gaat dan veelal om vennootschappen, waarvan de directeuren, aandeelhouders of bestuurders zo goed als structureel in het buitenland zijn.
We krijgen regelmatig te maken met ingewikkelde procedures en administratieve projecten die we voor onze klanten tot een perfect einde willen brengen. Om deze zaken naar behoren uit te voeren hebben we allerlei certificaten nodig, die dan weer onder toezicht van de overheid worden uitgegeven. Het aanvragen daarvan is, op zijn zachtst gezegd, nogal een ding. Gelukkig zijn er bedrijven die zich in deze complexe aanvraagtrajecten specialiseren en ons met raad en daad terzijde staan.’
‘Aanvraag PKIoverheid-certificaat met eHerkenning is gelukt
met de uitmuntende hulp van PKIpartners’
De review van dit trustkantoor verder lezen
Complex aanvraagtraject
‘Voor onze dienstverlening is het nodig dat we allerlei machtigingen van onze opdrachtgevers krijgen, zodat we concrete zaken voor hen kunnen regelen. Denk dan aan inloggen in systemen, het online invullen van formulieren en een veelheid van de meest uiteenlopende administratieve zaken voor de betrokken vennootschap. Vertrouwen is erg belangrijk binnen ons vak, dat kun je je vast voorstellen.
Bedrijf PKIpartners heeft ons een grote hoeveelheid ingewikkeld werk uit handen genomen en bovendien wisten we ook meteen zeker dat het allemaal goed geregeld was. We kwamen een aantal jaren geleden al met ze in aanraking toen we een PKIoverheid Digipoort certificaat nodig hadden. Want dat is wat ze doen: zij helpen bedrijven met de ingewikkelde en ondoorzichtige aanvraagtrajecten rondom PKI-certificaten.
Vroeger was dat allemaal nog relatief simpel. Die hele procedure ligt inmiddels wel wat gecompliceerder, onder andere door de combinatie van PKIoverheid en eHerkenning, die nog vol kinderziektes zit. Tel daarbij op dat je bepaalde persoonsgebonden overheidscertificaten in combinatie met een eHerkenning, in dit geval niveau 4, via verschillende instanties aan moet vragen en je kunt je voorstellen dat het geen sinecure is.’
Meekijken via TeamViewer
‘Wat heel fijn is aan dit bedrijf en aan de medewerker van PKIpartners, is dat hij je heel praktisch helpt: zo kijkt hij bijvoorbeeld via TeamViewer direct mee op je scherm, terwijl je verschillende formulieren online aan het invullen bent. En dan merk je meteen de toegevoegde waarde die ze leveren. Het is namelijk een drama om je door de formulieren heen te worstelen; dan weer heb je bepaalde sleutels nodig en dan weer andere data.
De PKIpartners-medewerker geeft dan, op basis van zijn ervaring heel duidelijk aan wat je moet doen. Als hij er, door de ingewikkelde interface en de niet-gebruiksvriendelijke software uiteindelijk ook niet uitkomt, dan weet hij precies wie hij moet bellen en waar hij moet zijn. Even een certificaat aanvragen is er anno nu niet meer bij, dat kan zomaar een paar maanden duren omdat betrokken organisaties nauwelijks met elkaar samenwerken.
Wij hebben ons resultaat inmiddels bereikt, want we hebben toegang tot het systeem waar het allemaal om draaide. Een hele geruststelling, omdat we nu onze relatie goed verder kunnen helpen.’
Betrokken partner
‘Wat ik graag nog extra wil benadrukken is dat, los van hun inhoudelijke kennis, de menselijke samenwerking met PKIpartners erg prettig is. Dat komt onder andere door de manier waarop ze communiceren: wanneer we tijdens het aanvraagtraject het bericht kregen dat ons verzoek niet verder verwerkt kon worden, dan werd dat meteen door ze opgepakt. We konden eenvoudig met ze communiceren via e-mail, app of telefoon. Die vorm van commitment is, juist gedurende zo’n relatief lang traject wat in basis weinig energie geeft, erg belangrijk.
Ik raad anderen absoluut aan om een professionele partij, zoals PKIpartners, in te schakelen als zij te maken krijgen met het aanvragen van overheidscertificaten en eHerkenning. Ten eerste heb je niet de kennis om het zelf te doen, en ten tweede kost het je veel meer tijd en bovendien scheelt het je nogal wat frustratie.
Daarnaast weet je, door met ze in zee te gaan, dat je juridisch gezien het goede hebt aangeschaft en je niet elk jaar opnieuw hoeft te verlengen.
Tot slot wil ik benadrukken dat ze een ontzettend groot netwerk hebben. Welke vraag ook voorbijkwam, er werd meteen gezegd: we bellen die en die wel even, en warempel: zo kwamen we elke keer weer een stapje verder. Ik ben er heilig van overtuigd dat ik dit traject nooit succesvol tot een einde had gebracht, als ik ze niet op deze fantastische manier aan mijn zijde had gehad.’
Nextens Softwareleverancier
Deskundige en betrouwbare samenwerking
In onze klantverhalen komt regelmatig de samenwerking met Nextens ter sprake. We schreven er een paper over waarin u leest, aan de hand van een praktijkcasus, over de onmisbaarheid van een sterke implementatiepartner voor PKIoverheid certificaten en gekwalificeerde elektronische handtekeningen.
Klik hier om te lezen.Â
9,4 van 10 beoordeling, lees het bij de Feedback Company.
Anita Opheij RBc – Opheij Administraties & Advies
Hartelijk dank voor de hulp bij het inlezen van het KPN .pem bestand en het opnieuw installeren van het certificaat. Ik vind dit altijd een spannend gebeuren en ben erg blij met dat u mij geholpen heeft. Fort Hockx BV
Fred Hockx RB, Fort Hockx BV
Hartelijk dank voor de hulp bij het inlezen van het KPN .pem bestand en het opnieuw installeren van het certificaat. Ik vind dit altijd een spannend gebeuren en ben erg blij met dat u mij geholpen heeft. Fort Hockx BV
Dhr. J. Sibrandi, JOS Advies
Het is goed dat er gespecialiseerde bedrijven zijn zoals PKIpartners die ons dit werk uit handen nemen.